ATIVIDADE 6
Com seu parceiro de curso, ler atentamente a carta de Zachary ao Sr. Pumfrey, e tentar encontrar pelo menos um erro correspondente às seguintes categorias:
- erros gramaticais
- infrassegmentações
- hipersegmentações
- escrita fonética
- escrita inconsistente da mesma palavra
- reversões
- inserções
- omissões
- confusões auditivas
Em seguida, compare as suas respostas com a nossa análise (não exaustiva) da carta de Zachary, de acordo com essas categorias.
.
.
Carta de Zachary
.
Dear Mr Pumfrey.
I am ten. I did not injoy life until I got hellp because the techer say (thinking thay no evrything) ‘you are louse and nortey”.
Now I am haveinghellp
I can rit letters and storys and eneyfing I wont to. But speling is stil a lital bit difacelt.
I fink evre scool shod have a speshal techer tat thchis chrinin to try and get rid of their Broblem. When the techer told me to rit I wood sit thon and until it got difelcelt and sumthing allway cort my atenchon and I wood mes a round and get told off and I did not lisk life then.
I have riton a book and I have fotocopeed it for you. I am going to rit a nuther book and it is ablout two mice that go to the city and met ampcooth. [ a monster ]
Love from Zachary
Grammatical errors
Contractions – de-contractions
Phonetic writing
Inconsistent writing of the same word
Reversals
Insertions – omissions
Auditory confusions
.
Você pode também observer a dificuldade de Zachary com com a pontuação: omissão de ponto final no fim das sentenças, confusão entre vírgulas e ponto final, e não uso vírgulas (ex., ausência de ponto final na 3ª. sentença).